osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران
osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

مزایای روانی ورزش

مزایای روانی ورزش

مشارکت در فعالیت های ورزشی اثرات مثبتی در سلامت روحی دارد.

 

نگاه کلی

همه می دانیم که ورزش برای سلامت جسمی بسیار مفید است. اما خبرهای بسیار خوبی وجود دارد. در سال های اخیر، تحقیقات نشان دادند که مشارکت در فعالیت های ورزشی اثرات مثبتی در سلامت روحی دارد.

ادامه مطلب ...

مزایا و معایب داروهای کاهش وزن

مزایا و معایب داروهای کاهش وزن

داروهای کاهش وزنجوانب مثبت و منفی پنج نسخه تأیید شده

 

 برای بیشتر مردم نسخه کاهش وزن بسیار ابتدایی است: کمتر بخورند و بیشتر تحرک داشته باشند. در سال های اخیر، داروهای بسیاری برای مبارزه با چاقی روانه بازار شده است. شکست جدید این گزینه ها در سرکوب کردن اشتها تا تحریک آن و با برجسته کردن وعده ها و خطرات اینداروها در ژورنال انجمن پزشکی امریکا چاپ شده است.

 

دکتر جیل جین، متخصص داخلی درگروه پزشکی نورث وسترن در شیکاگو، معتقد است که؛ هیچ کدام از این داروها توانایی جادو کردن را ندارند. تمام این داروها باید همراه با رژیم غذایی صحیح و ورزش همراه باشند. و اثرات این داروها در مقیاس ملایم هستند در مقایسه با روش هایکاهش وزن دراماتیک که در افرادی که جراحی معده را گذرانده اند دیده می شود. اگرچه دکتر جین معتقد است این داروها برای برخی از بیماران مفید است.

ادامه مطلب ...

بیوگرافی رافائل نادال

بیوگرافی رافائل نادال

نگاهی به زندگی سلطان خاک، رافائل نادال

 

رافائل نادال تنیسور موفق اسپانیایی دارای 9 عنوان قهرمانی در مسابقات تک نفرۀ آزاد فرانسه ( مسابقات تنیس آزاد فرانسه که به فرنچ اوپن و رولان گاروس هم مشهور است، از برجسته‌ترین مسابقات قهرمانی تنیس جهان و یکی از چهار رویداد بزرگ گرند اسلم (Grand slam) در جهان است که هر ساله از میانه ماه مه تا اوایل ماه ژوئیه در دو رده زنان و مردان، در شهر پاریس برگزار می‌شود) و یکی از دو مردی است که طلایالمپیک را برده است.

 

نگاهی اجمالی

رافـائل نادال در اسپانیا در سال 1986 به دنیـا آمد. از سن 3 سالـگی بازی تنیس را شروع کرد. و در سن ۱۵ سالگی وارد دنیای حرفه‌ای تنیسگردید. به علت سرسختی و ضربـات سنگین فرفره ای شنـاخته شـد. در سـال 20055 به اولـین مقام قهرمانی در رقـابت های آزاد فـرانسه رسید. در ســال 2010 با قـهرمـانی در مسابقـات آزاد آمریکــا برندۀ Golden Slam شـد. ( بردن Golden Slam به این معـنی اسـت که در چـهار گـرند اسلـم ( استرالیا، فرانسه، ویمبلدون و مسابقات آزاد آمریکا) و طلای المپیک در یک سال تقویمی برنده شده باشند ). در سال 20122 به علت آسیب دیدگی زانو از دور رقابت ها خارج شد و سپس در سال 20133 با دو قهرمانی بزرگ بازگشت.

ادامه مطلب ...

عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشید

عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشید

بهترین تمرینات برای رسیدن به تناسب اندام

 

سه نوع اصلی از تمرینات تناسب اندام وجود دارد.

تمرینات مقاومتی

تمرینات اینتروال یا تناوبی

تمرینات پیوسته

 

هر نوع از این تمرینات به بهبود عملکرد بدن در شیوه های مختلف کمک کرده و بدن را برای انجام ورزش های مختلف آماده می کند.

دوندگان حرفه ای به مقدار زیادی قدرت بالا تنه برای افزایش و توسعه تناسب اندام سیستم هوازی خود احتیاج دارند.

ورزشکاران استقامتی ترجیح می دهند بر تناسب اندام هوازی و استقامتی خود کار کنند تا قدرت فیزیکی

 

این عوامل مهم را به خاطر داشته باشید

  • بعد از یک تمرین سنگین حداقل یک روز استراحت برای ریکاوری داشته باشید
  • تمرین باید متناسب با گروه عضلانی خاص باشد که در ورزشی که می کنید به کار گرفته می شود.
  • به تدریج زمان تمرین را افزایش دهید
  • وزنه های سنگین تر از آنچه قبلا برای افزایش قدرت کار می کردید به کار برید
  • اگر تمرینات را برای مدت زمان طولانی متوقف کنید، بدن سطح تناسب اندام خود را از دست می دهد.
  • با ماکزیم 75-60 درصد ضربان قلب کار کنید
  • برنامه ای متناسب با نیازهای ورزشی خود طراحی کنید

ادامه مطلب ...

باشگاه منچستر یونایتد

باشگاه منچستر یونایتد

باشگاه فوتبال منچستر یونایتد

منچستر یونایتد تیم برتر از شروع لیگ برتر در سال 1992 بوده است. شیاطین سرخ 13 عنوان قهرمانی و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در زمان سرمربی گری سر الکس فرگوسن به دست آوردند.

 

الکس فرگوسن در فصل 2011-2010 رکورد 18 عنوان قهرمانی لیورپول را شکست و به منچستر یونایتد کمک کرد که به نوزدهمین عنوان قهرمانی خود دست یابد. در ماه می 2013 بعد از 27 سال مربی گری بازنشسته شد. جایگزین او دیوید مویس یکسال مربی منچستر یونایتد بود قبل از اینکه مربی هلندی، لوئیس فان خال، جایگزین او شود.

 

از زمانیکه الکس فرگوسن بازنشسته شد، هیئت مدیره و حامیان منچستر یونایتد دریافتند که همراهی با مربی اسکاتلندی سخت است و مدت مربی گری دیوید مویس کوتاه بود. بزرگی و شکوه این شغل برای مربی سابق اورتون زیاد بود.

 

حتی مربی با تجربه ای مثل لوئیس فان خال، یک مرد با اعتماد به نفس بسیار در توانایی خود، به زحمت افتاد. سبک بازی آرام و پر زحمتمنچستر یونایتد در زمان مربی گری لوئیس فان خال، هواداران را ناراضی کرد و حسرت روزهای الکس فرگوسن را ایجاد نمود. منچستر یونایتد دیگر آن نیروی غالبی که بود، نیست.

ادامه مطلب ...