osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران
osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

10 تا از سالمترین ورزش ها

10 تا از سالمترین ورزش ها

ورزش بهترین راه برای داشتن فعالیت فیزیکی است.

 

مسابقات ورزشی الهام بخش تلاش برای به دست آوردن بهترین وضعیت و تربیت بدن و ذهن برای غلبه بر همسالان است. اما تمامی ورزش ها یکسان نیستند. به تازگی ما 10 تا از خطرناکترین ورزش ها را لیست کردیم که ورزشکاران را در معرض آسیب جدی قرار می دهد. و حالا قصد داریم 10 تا از سالمترین ورزش ها را معرفی کنیم. ورزش های موجود در لیست کمترین خطر را برای آسیب های ورزشی دارند و بالاترین سود  جسمی و ذهنی را فراهم می کنند.

ما ابتدا تمام اطلاعات موجود در تمام ورزش ها را بررسی نمودیم. و 50 ورزش و سپس 20 ورزش را انتخاب کردیم. ترکیبی از اینترنت، کتابخانه، مطالب موجود و کمک گرفتن از Samir Becic به عنوان کارشناس بهداشت و متخصص تناسب اندام در آمریکا را برای انتخاب این 100 ورزش به  کار بردیم.

 

شنا، شنا ورزشی کم استرس و ورزش کاملاً عالی برای قلب است. شنا وزن سالم بدن را حفظ می کند، ظرفیت شش ها را افزایش داده، عضله سازی می کند و علاوه بر تمام این ها به سوزاندن کالری بیشتر کمک می نماید. بهتر از همه، شنا را می توان در تمام سال در استخرهای سرپوشیده انجام داد.

 

تنیس، یک ساعت تنیس 600 کالری می سوزاند، و می توان تنیس را هم ردیف با ورزش های هوازی دیگر مانند دویدن و دوچرخه سواری قرار داد. مقدار کمی دو، چرخش، ضربات سنگین و سرویس در ورزش تنیس، ورزشکار را مجبور به مصرف بیشتر انرژی در زمان های کوتاه اما شدید  می کند.

 

قایقرانی، مزایای سلامتی بی پایانی برای قایقرانی گزارش شده است. از جمله، کاهش وزن مؤثر، خطر آسیب پایین و افزایش قدرت عضلانی.قایقرانی را می توان در داخل و با استفاده از یک ماشین قایقرانی و یا خارج از منزل انجام داد.

 

اسکواش، اسکواش به عنوان سالمترین ورزش ها معرفی شده است. این ورزش کالری زیادی می سوزاند، تناسب سیستم هوازی را افزایش داده،  انعطاف پذیری را بهبود بخشیده، قدرت و نیرو را توسعه می دهد و هماهنگی بین دست و چشم را افزایش می دهد.

 

بسکتبال، نه فقط بسکتبالیک بازی بسیار خسته کننده است، اما بسکتبال سلامت ورزشکار را در بسیاری از سطوح تقویت می کند. تحقیقات نشان داده است که بسکتبال آگاهی فضایی را افزایش داده، توانایی تصمیم گیری را پرورش می دهد، استرس را کاهش داده، هماهنگی اعضای بدن را به شدت افزایش می دهد و اعتماد به نفس را تقویت می کند. یک شخص 165 پوندی در هر ساعت مسابقه بسکتبال، 600 کالری و یک شخص 250 پوندی، 900 کالری می سوزاند.

 

دوچرخه سواری، فصل دوچرخه سواری در طول ماه می و ژانویه است. زمانیکه میلیون ها رویداد و مسابقه در سرتاسر جهان برگزار می شود. کلاس های دوچرخه سواری شاد و در همه جا قابل دسترسی است. دوچرخه سواری ورزش کم برخوردی است که برای سوزاندن میزان زیادیکالری مفید است. دوچرخه سواری شما را شاد تر و مغز را قوی تر می کند. دکتر Aurthur Kramer دربارۀ دوچرخه سواری گفت: " مطالعات ما نشان داد که بعد از سه ماه دوچرخه سواری، افراد حجم مغزی معادل با افراد سه سال جوانتر از خود دارند."

 

اسکی نورودیک، اسکی بیشتر از هر نوع ورزش و یا فعالیت فیزیکی دیگری کالری می سوزاند. بیشتر از 1122 کالری در هر ساعت کوهنوردیسنگین! اسکی بازان حدوداً 40 درصد تناسب فیزیک بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند. پیشنهاد می شود که ورزش کل بدن که توسط اسکی ایجاد می شود، بسیار منحصر به فرد است.

 

دویدن، دویدن فقط ورزش جوانان نیست. کسانیکه به طور منظم می دوند تجربه از دست دادن عضلات و استخوان کمتری نسبت به همسالان خود که به طور منظم نمی دوند یا اصلاً نمی دوند دارند. دویدن همچنین برای سلامت ذهنی و سلامت کلی بدن عالی است. دویدن باعت آزاد  سازی اندورفین و ایجاد سرخوشی دونده می گردد.

 

والیبال، از آنجا که والیبال سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد، ایجاد چابکی می کند، هماهنگی اعضای بدن را تقویت کرده، خلق و خوی را بهبود می بخشد و مقدار زیادی کالری می سوزاند، در لیست سالمترین ورزش ها قرار گرفته است. دانشکده پزشکی هاروارد گزارش کرده است که هر شخص بین 90 تا 133 کالری در طول نیم ساعت ورزش غیر رقابتی، والیبال غیر ساحلی، بسته به وزن شخص، می سوزاند. در حالیکه والیبالرقابتی بین 120 تا 178 کالری می سوزاند.

 

ژیمناستیک، ژیمناستیک احتیاج به ورزشکاران با بدنی انعطاف پذیر، قوی و در شکلی فوق العاده دارد. هر زمان که ژیمناست پا به ورزشگاه می گذارد باید از تمامی امکانات روحی و جسمی خود برای برنده شدن در مسابقه استفاده کند. این امر به این علت است که ژیمناستیک نه فقط مزایای فیزیکی دارد بلکه ژیمناستیک برای تمرکز ذهنی بسیار سودمند است. ژیمناستیک به کودکان اجازه می دهد که برای خود فکر کنند و  تصورات خود را برای حل کردن مشکلات با خیال راحت تحریک کنند.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.healthfitnessrevolution.com 


منبع : 10 تا از سالمترین ورزش ها


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.