osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران
osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

چگونه بسکتبال بازی کنیم-دریبل زدن و پاس دادن

چگونه بسکتبال بازی کنیم-دریبل زدن و پاس دادن

ورزش بسکتبال یک بازی گروهی و هیجان آوری است که در آن بازیکنان باید دارای سرعت عمل و تحرک بسیار باشند.

 

آموزش بسکتبال، قسمت دوم: دریبل زدن و پاس دادن

1-به طرز صحیح بایستید. اگر می خواهید توپ را در زمان حمله کنترل کنید لازم است کمی خم شوید و در موقعیت پایین تر قرار گیرید تا در زمان دریبل زدن از توپ حمایت کنید. در یک طرز ایستادن مناسب دریبل زدن، باید کمی خم شوید، زانوها را کمی خم کنید و به اندازه عرض شانه باز  نمایید.

  • توپ همانطور که در حال یادگیری هستید، با هر دودست به توپ ضربه بزنید. دست ها را به تناوب عوض کنید تا با هر دو دست قادر به کنترل توپ باشید. خمیده بمانید و پای مخالف به سمت سبد باشد.

 

2- با نوک انگشتان به توپ ضربه بزنید. برای کنترل توپ به طور صحیح و ایمن بسیار مهم است که با نوک انگشتان خود و نه با کف دست بهتوپ ضربه بزنید. زمانیکه مبتدیان توپ را لمس می کنند طبیعی است که با کف دست به توپ ضربه بزنند. با مقداری تمرین می توانید توانایی لازم برای وارد کردن نیروی لازم بر توپ به طوریکه توپ دوباره به دستان شما بازگردد را دریابید.

  • در ابتدا فقط بایستید و به توپ ضربه بزنید. برای ضربه زدن به توپ مچ را خم کنید و سعی کنید که آرنج خود را در راستای ران نگه دارید و تا حد ممکن آرنج را کم تکان دهید. مانند بسیاری از کارها دریبل باید از مچ صورت گیرد.
  • مطمئن شوید که توپ در حد استاندارد باد دارد.

 

3- سعی کنید که توپ تا ارتفاع کمر بالا بیاید. در ابتدا کنترل توپ مشکل خواهد بود و مبتدیان تلاش سختی برای نگه داشتن و کنترل توپ بدون نگاه کردن مستقیم به آن دارند. دریبل زدن نزدیک زمین را تمرین کنید. ربودن توپ هنگام دریبل بلند زدن برای مدافعان آسان است. تلاش کنید  تا ارتفاع دریبل در سطح کمر بماند و نه بالاتر.

 

4- سر را بالا نگه دارید. یکی از چیزهایی که مربیان بر آن تأکید دارند این موضوع است. همانگونه که بازی را می آموزید، بسیار مهم است که سر خود را بالا نگه دارید و اطراف را نگاه کنید. بازیکنان خوب بسکتبال هم تیمی ها، مدافعان و حلقه را همزمان می بینند. تمرین دریبل زدن بدون نگاه کردن به توپ مهارت شما را فوق العاده افزایش می دهد. بسیار سخت است که بدانید کی پاس دهید و به کجا بروید زمانیکه نگاه شما به  کفش هایتان است.

 

5- زمانیکه آماده هستید حرکت را شروع کنید. بسکتبال در یک موقعیت ایستاده بازی نمی شود پس بسیار مهم است که بتوانید در حال حرکت  دریبل بزنید. با راه رفتن همراه با دریبل زدن شروع کنید. زمانیکه با این حالت احساس راحتی کردید سرعت حرکت خود را افزایش دهید. و سپس دویدن های با سرعت کم را امتحان نمایید. هنوز در مورد دوهای سریع نگران نباشید فقط سعی کنید توپ را بخوبی کنترل کنید.

  • تعدادی مخروط یا صندلی در یک مسیر قرار دهید و در اطراف آن به شکل 8 تمرین کنید. با تمام سرعتی که می توانید تمرین کنید اما بر کنترل توپ تمرکز کنید. هنگام دریبل زدن با تمام سرعت ارتفاع توپ را پایین و سر را بالا نگه دارید.

 

6- دریبل زدن با هر دو دست را تمرین کنید. هنگامیکه دریبل زدن را تمرین می کنید برای شما راحت تر است که با دست غالب دریبل بزنید دستی که با آن می نویسید. اگر همیشه با یک دست دریبل بزنید حرکات شما به راحتی توسط مدافعین قابل پیش بینی خواهد بود. لازم است که مهارت های دستی خود را افزایش دهید.

  • در ابتدا با دست غالب خود تمرین کنید تا اصول آن را بیاموزید سپس بخشی از هر جلسۀ تمرین دریبل را به تمرین با دست ضعیف اختصاص دهید. همان تمرین دریبل زدن در اطراف صندلی ها را برای هر دو دست داشته باشید. بازیکنان بزرگ با هر دو دست دریبل می زنند.

 

 

7- انواع مختلف پاس را تمرین کنید. یک پاس عالی همیشه بهتر از یک شوت متوسط است. یادگیری پاس دادن موج دار و صحیح از اصولبسکتبال است. شما باید پاس دادن صحیح به هم تیمی خود به طوریکه او برای گرفتن توپ حرکت نکند را بیاموزید.

  • پاس سینه. توپ را از دو طرف با هر دو دست بگیرید به طوریکه می خواهید هوای درون آن را خارج کنید. توپ را جلوی سینۀ خود بگیرید و سپس با حرکت سریع دست به خارج توپ را به هم تیمی خود که در فاصلۀ مناسبی از شما ایستاده است پاس دهید. بدون اینکه بهتوپ اجازه دهید زمین را لمس کند.
  • پاس جهشی: توپ را به مانند حالت قبل نگاه دارید. در این نوع پاس دادن باید توپ را بین خود و هم تیمی خود به زمین بکوبید. این  پاس را تمرین کنید به گونه ای که فقط یکبار به زمین برخورد کند و به راحتی تا سینۀ هم تیمی شما بالا آید. پاس جهشی را با هر دو دست و یک دست تمرین کنید.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.wikihow.com

 

منبع : چگونه بسکتبال بازی کنیم-دریبل زدن و پاس دادن


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.