osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران
osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

4 نوع ورزش که برای سالم بودن به آن ها احتیاج دارید

4 نوع ورزش که برای سالم بودن به آن ها احتیاج دارید

با انجام ورزش های هوازی، ورزش های قدرتی، تمرینات تعادلی و ورزش های انعطاف پذیری می توانید تناسب اندام خود را افزایش دهید و از آسیب های احتمالی پیشگیری نمایید.

 

هنگامیکه شما به ورزش فکر می کنید ممکن است فعالیت های شدیدی مثل دویدن و دوچرخه سواری را در ذهن مجسم کنید. فعالیت هایی که تنفس شما را سخت کرده و بر افروخته و خیس از عرق شده اید. اما فعالیت های هوازی تنها یک نوع از ورزش است. و اگرچه برای تناسب اندامحیاتی است، اما سه نوع ورزش دیگر هم وجود دارد که مهم هستند: تمرینات قدرتی، تمرینات تعادلی و تمرینات انعطاف پذیری.

 

هر کدام از این نوع تمرینات به خودی خود مهم هستند. و با انجام این چهار نوع تمرین، می توانید تناسب اندام خود را افزایش دهید و از آسیب  های احتمالی پیشگیری نمایید.

درحالیکه ورزش های هوازی مهم هستند، اما تنها راه بهبود سلامت کلی نیست. این امر زمانی مشهود است که این ورزش ها به تنهایی با زمانیکه افراد این چهار نوع ورزش را به صورت روتین انجام می دهند مقایسه شوند. اگر این چها نوع ورزش باهم انجام شوند، همدیگر را تکمیل می  کنند.

 

برای مثال، تمرینات قدرتی عضلات را قوی تر کرده و عضلات قوی تر مفاصل را بهتر حفاظت و حمایت می کنند. و این امر از آسیب های ورزشی، هنگام انجام فعالیت های ایروبیک جلوگیری می کند. در ضمن، تمرینات تعادلی از قدرت عضلانی در یک مدل هماهنگ برای ایجاد ثبات در حرکات استفاده می کند و خطر صدمات ورزشی مثل پیچش مچ پا، را کاهش می دهد.

 

به علاوه، انعطاف پذیری به شما کمک می کند تا تمرینات قدرتی را بهتر انجام دهید. زیرا انعطاف پذیری دامنۀ حرکات مفاصل را بهبود می بخشد و شما را مطمئن می سازد که می توانید وزنه برداری و دیگر ورزش های قدرتی را به به طور مؤثری انجام دهید.

 

برای بدست اوردن اطلاعات بیشتر، با برخی متخصصان صحبت کرده و برخی مقالات علمی را بازنگری کرده ایم. در ادامه شما را به مقالات مفصل در مورد این چهار نوع ورزش لینک می دهیم. هر مقاله فواید نوع خاصی از ورزش ، به علاوه اینکه به چه میزان احتیاج به انجام این ورزش دارید و چگونه از آسیب ورزشی در طول این ورزش ها جلوگیری کنید را بیان می کند. در نهایت روش هایی را برای قرار دادن این ورزش ها در رژیمورزشی شما بیان می کنیم.

 

ورزش های هوازی

 

 

ورزش های هوازی مانند دویدن، شنا و رقص، فعالیت هایی است که بر سیستم قلبی عروقی کار می کند. این ورزش ها ضربان قلب را بالا می برد و تنفس را شدید تر می کند. این نوع فعالیت های ورزشی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا را کاهش می دهند. و همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. مقاله کامل: در اینجا مطالبی است که شما باید درباره ورزش های هوازی بدانید.

 

ورزش های قدرتی

 

 

ورزش های قدرتی مانند وزنه برداری، شنا سوئدی، و کرانچ با به کار بردن وزنه و یا حتی وزن بدن شخص بر روی عضلات کار می کنند. این نوع ازورزش ها تودۀ عضلانی بدون چربی را افزایش می دهند، که به نوبه خود در کاهش وزن مؤثر است. زیرا عضلات بدون چربی کالری بیشتری نسبت به دیگر بافت ها می سوزانند. مقاله کامل: در اینجا مطالبی است که باید درباره ورزش های قدرتی بدانید.

 

ورزش های تعادلی

 

 

ورزش های تعادلی، توانایی شما در کنترل و تثبیت موقعیت بدن را بهبود می بخشد. این نوع ورزش ها به ویژه برای سالمندان مفید است. زیراتعادل با افزایش سن بدتر می شود. اما ورزش های تعادلی برای هر کسی، از جمله افرادی که مقدار زیادی وزن به دست آورده یا از دست داده اند و بانوان حامله که مرکز ثقل آن ها در طی حاملگی جابجا می شود، سودمند است. مقاله کامل: در اینجا مطالبی است که باید درباره ورزش های تعادلی بدانید.

 

ورزش های انعطاف پذیری

 

 

ورزش های انعطاف پذیری عضلات شما را قوی می کند و دامنه حرکت مفاصل را بهبود می بخشد. این ورزش ها انعطاف پذیری کل بدن را افزایش داده و خطر آسیب های ورزشی را کاهش می دهد. مقاله کامل: در اینجا مطالبی است که باید درباره ورزش های انعطاف پذیری بدانید.

 

همه این ورزش ها را در کنار هم انجام دهید

به طور ایده ال باید تمام این چهار نوع ورزش در رژیم ورزشی روزانه شما وجود داشته باشد. اما این بدان معنی نیست که باید این چها نوعورزش را به طور جداگانه انجام دهید. می توانید چند نوع از این ورزش ها مانند تمرینات قدرتی و تعادلی، را با هم ترکیب کنید. برای مثال می توانید وزنه زدن را درحالیکه روی یک پا ایستاده اید انجام دهید. بعضی ورزش ها مانند یوگا، ترکیبی از تمرینات قدرتی، انعطاف پذیری و تعادلی  هستند.

 

یک تمرین ساده ممکن است با دویدن یا پیاده روی سریع به مدت 30 دقیقه بر روی تردمیل به عنوان ورزش هوازی شروع شود، با انجام تمرینات قدرتی و تعادلی ترکیبی ادامه یابد و با چند حرکت کششی ایستاده پایان یابد. برنامه ورزشی باید شامل یک سهم از هر کدام از این نوع ورزش ها  باشد.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.livescience.com



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.