osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران
osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

فوتبال حبابی

فوتبال حبابی

فوتبال حبابی

تاریخچه:

این بازی برای اولین بار توسط دو نروژی به نام‌های یوهان گلدن(Johan Golden) و هنریک الوستاد(Henrik Elvestad) ابداع شد. فوتبال حبابی در واقع ترکیبی از فوتبال، زوربینگ و کشتی سومو می‌باشد. ابداع کنندگان این ورزش با این تفکر که فوتبال را پر برخوردتر و در عین حال ایمن‌تر نمایند و از حالت حرفه‌ای به شکل سرگرم کننده در آورند، خالق رشته ورزشی خاصی شدند که در آن بازیکنان دو تیم با پوشش حبابی شبیه به حباب‌های ورزش زوربینگ در مقابل یکدیگر فوتبال بازی می کنند.

 

ادامه مطلب ...

باشگاه رئال مادرید

باشگاه رئال مادرید

باشگاه رئال مادرید

 

باشگاه فوتبال رئال مادرید باشگاهی حرفه‌ای در جهان محسوب می شود که در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا واقع شده است . رئال مادرید موفق‌ترین و پرافتخارترین در اسپانیا و موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اروپا و موفقترین تیم فوتبال قرن ۲۰ به انتخاب فیفا است. رئال با رکورد ۳۲ قهرمانی در لالیگا، ۱۹ قهرمانی در کوپا دل ری، ۹ سوپرکاپ اسپانیا، ۱۱ قهرمانی در جام باشگاههای اروپا، ۲ جام یوفا، ۱ سوپرکاپ اروپا و ۱ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان از بزرگان فوتبال جهان بشمار می رود.

  

ادامه مطلب ...

شمشیربازی

شمشیربازی

fencing

شمشیربازی

 شمشیربازی که قدمتی طولانی دارد، به صورت دو نفره برای آقایان و بانوان انجام می شود. ورزش شمشیربازی، هم بصورت انفرادی و هم بصورت تیمی صورت می گیرد. شمشیربازها در موقع مسابقه می بایست لباس های مخصوصی بپوشند و از دستکش، لباسی مخصوص و یک ماسک با تور فلزی استفاده نمایند تا صورت و بدن از ضربه های احتمالی حریف محفوظ بماند.

به لباس شمشیربازها یک کابل سیم متصل است، این سیم به دستگاه مخصوصی ارتباط پیدا می کند که می تواند ضربه های وارد را ضبط و محاسبه کند. محوطه مسابقه شمشیربازی که به آن پیست می گویند، چهارده متر طول و 8/1 تا دو متر پهنا دارد. این پیست با هفت خط افقی به نواحی مختلف تقسیم می شود و جنسی شبیه توری فلزی دارد.

ادامه مطلب ...

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی

نام : زهرا نعمتی

رشته : تیراندازی با کمان

 

زهرا نعمتی متولد کرمان( ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴ ) و عضو تیم‌ملی تیراندازی باکمان بانوان معلول ایران و همسر «رهام شهابی‎پور» -عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان مردان معلول- است. وی پیش از این، عضو تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران بودو پس از این که در سال ۱۳۸۳۳ در اثر سانحهٔ رانندگی ویلچرنشین شد به ورزش تیراندازی با کمان روی آورد. او نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده است. او هم‎چنین، در ۲۹ می ۲۰۱۳ (۸ خرداد ۱۳۹۲) در مراسم کمیته بین‎المللی المپیک در سن پترزبورگ روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن از سوی «بنیاد بین‎المللی اسپورت آکورد» شد.

  ادامه مطلب ...

الهه احمدی

الهه احمدی 

نام : الهه احمدی

رشته ی ورزشی : تیراندازی

تحصیلات: دانشجوی رشته تربیت بدنی

  

ادامه مطلب ...