osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

دلایل ثروتمندی رئال مادرید


دلایل ثروتمندی رئال مادرید

رئال مادرید به پرداخت هزینه های گزاف برای اضافه کردن به لیست کهکشانی های خود ادامه می دهد. اما چگونه تیم رئال مادرید اینقدر ثروتدارد؟

بیکاری در اسپانیا 26 درصد است. بدهی بانک های اسپانیایی تقریبا با تولید ناخالص داخلی سنگاپور برابر است. در این اوضاع بد اقتصادی رئال مادرید درآمد خود را افزایش داده و اخیراً به عنوان با ارزش ترین باشگاه در جهان فوتبال نامیده می شود. چگونه باشگاه رئال مادرید با این وضعیت بد اقتصادی مخالفت می کند و برخلاف بقیه جامعه ثروت زیادی بدست می آورند.

بعد از قرارداد جیمز رودریگز، روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت، رئال مادرید در حدود 265 میلیون یورو برای جیمز رودریگز، رونالدو، گرت بیلدر فصل نقل و انتقالات هزینه کرده است. در حدود 20 میلیون یورو بیشتر از هزینه ای که تیم آژاکس از سال تأسیس خود، 19000، تا به حال کرده است. حتی تکان دهنده تر اینکه، هزینه انتقال جیمز رودریگز از مجموع هزینه تیم های آلمریا، ویارئال، اسپانیول، الچه، سلتاویگو، اوساسونا، گرانادا، وایادولید، لوانته، ختافه، وایکانو، رئال بتیس، مالاگا و سن سباستین در فصل نقل و انتقالات بیشتر بوده است. برای این هزینه های نجومی این همه درامد از کجا می آید؟

   

  1. برند (نام تجاری)

رئال مادرید سلطان نام تجاری در فوتبال است. موفقیت باشگاه از سال 1950، تضمین کرده است که باشگاه می تواند طرفداران زیادی را از سرتاسر جهان جذب کند. از این رو در اوایل سال 2000 در زمان ریاست فلورنتینو پرز باشگاه نام تجاری خود را به سطح جدیدی ارتقا داد. برای مثال دیوید بکهام را از منچستر یونایتد در سال 2003 خریداری کرد. رئال مادرید از این امر به طور هوشمندانه ای برای مطرح کردن برند خود در شرق آسیا استفاده کرد. دیوید بکهام در آن زمان بازیکن با ارزش و همچنین فوتبالیستی قابل عرضه در بازار بود. این امر یکی از دلایلی است که چرا هر فصل نام های بزرگ با رئال مادرید قرارداد امضا می کنند. باشگاه رئال مادرید به طور گسترده ای تلاش می کند با حضور در بازارهای پرسود به وجود آمده، درامد خود را افزایش دهد. طرفداران در کشورهای آسیایی اغلب ستاره های بزرگ را به جای باشگاه ها حمایت مالی می کنند. بنابراین به خدمت گرفتن فوتبالیست های بزرگی مثل دیوید بکهام، برای بدست آوردن این بازارها کلیدی است.

 

2- حق پخش تلویزیونی

پیدایش چنین بازارهایی برای تلویزیون سودآورتر از فروش پیراهن رئال مادرید است. پول های تلویزیونی چه خارج از کشور و چه در خانه، در افزایش درامد باشگاه رئال مادرید بسیار مهم است.

درامد های تلویزیونی بارسلونا و رئال مادرید 6.5 برابر تیم های کوچک لالیگا است.  از سال 1997، تحت قوانین اسپانیا، باشگاه ها در فروش حقپخش تلویزیونی خود به صورت جداگانه، آزاد می باشند. این امر به وضوح به نفع باشگاه های بزرگتر مثل رئال مادرید است. زیرا مردم پول بیشتری برای دیدن بازی های تیم فوتبال رئال مادرید تا باشگاه های کوچکتر در لالیگا، پرداخت خواهند کرد.

در سال های اخیر باشگاه های بارسلونا و رئال مادرید به طور جداگانه بر سر حق پخش تلویزیونی به مذاکره و بستن قرارداد دست می زدند که باعث می شد بتوانند فراتر از دیگر باشگاه های لالیگا به درآمدزایی بپردازند. اکنون شرایط تغییر کرده است و دولت اسپانیا درصدد تغییر معاملات مربوط به حق پخش تلویزیونی است. اتلتیکو مادرید با قهرمانی در لالیگا ثابت کرد که بارسلونا و رئال مادرید شکست ناپذیر نیستند و اکنون باشگاه های دیگر را هم امیدوار می کنند که بتوانند در شرایط عادلانه تری به رقابت با دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید بپردازند و شاید در فصل های آتی باشگاه های دیگری هم قدرت بگیرند و بتوانند به مانند اتلتیکو مادرید، بارسلونا و رئال مادرید را تحت فشار قرار دهند.

با توجه به گزارش شرکت دیلویت، هر دو باشگاه بزرگ بارسلونا و رئال مادرید درامد تلویزیونی معادل 188 میلیون یورو در فصل 13-2012 داشته اند. در این زمینه دوتا از بزرگترین باشگاه های اروپایی بایرن مونیخ و منچستر یونایتد 107 میلیون یورو و 119 میلیون یورو به ترتیب از پخش تلویزیونی به دست آورده اند. از آنجا که قانون محدودیت درامد از پخش تلویزیونی مطرح شده است ممکن است درامد رئال مادرید کاهش پیدا کند. چه وقت و چگونه این قانون اجرا شود معلوم نیست.

 

3- اسپانسرهای مالی بزرگ

معاملات پرسود تلویزیونی و برند رئال مادرید گره محکمی به هم خورده است. رئال مادرید اسپانسرهای بزرگی دارد که می تواند بر آن ها تکیه کند. Bwin.com (بوین. پارتی)، ادیداس، کوکاکولا، شرکت خودروسازی آئودی، شرکت تولید آبجو مائو سنمیگل، همه شرکای رئال مادرید هستند. با امضای قرارداد با ادیداس در اوایل سال 2007، رئال مادرید 762 میلیون دلار دریافت کرد. به علاوه رئال مادرید از معاملات اسپانسر مالی بازیکنانش هم سود می برد. هنگامیکه دیوید بکهام در سال 2003 با باشگاه رئال مادرید قرارداد امضا کرد، روزنامه ها خبر دادند که به عنوان بخشی از قرارداد، دیوید بکهام با پرداختن 50 درصد از درآمد حاصل از قراردادهای حمایت مالی شخصی به باشگاه رئال مادرید موافقت کرده است. ببینید که یک بازیکن چه قدر می تواند برای باشگاه مفید باشد. در سال 2009 فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید توضیح داد، هنگامیکه دیوید بکهام به تیم رئال مادرید پیوست، درآمد تیم رئال مادرید از 7 میلیون یورو در سال به 455 میلیون یورو از طریق معاملات ما بااسپانسرهای مالی افزایش یافت. برخی بازیکنان خیلی سودآور هستند زیرا آن ها بازگردانی تجاری ویژه ای دارند و باشگاه از طریق آن ها پول بدست می آورد. همچنین باشگاه رئال مادرید با گرت بیل توافق کرده است که 40 درصد از درآمد حاصل از قراردادهای اسپانسر مالی شخصی را به رئال مادرید بپردازد.

سبک کسب و کار رئال مادرید، کار کردن بر چندین سطح است. بازیکنان به تیم رئال مادرید کمک می کنند که درامد بیشتری از درامد پخش تلویزیونی و معاملات اسپانسر مالی با شرکت ها داشته باشد. و بالاتر از همه این ها درصدی از درآمدهای شخصی رونالدو، گرت بیل و جیمز رودریگز، به باشگاه رئال مادرید تعلق می گیرد.

 

4- قوانین امتیاز دهی در اسپانیا

رئال مادرید متعلق به هزاران عضو خود که تحت عنوان socios شناخته می شوند است. این اعضا رئیس انتخاب می کنند. رئال مادرید متعلق به  هواداران خود است و نه سهامداران. باشگاه از بسیاری مقررات مربوط به مسائلی مانند تصرفات و سطوح بدهی که شرکت ها باید رعایت کنند آزاد است. در سال 2005 قانونی که به اصطلاح قانون بکهام نامیده می شد تصویب شد. این قانون دلالت می کند که مهاجران خارجی به ویژهورزشکاران، باید مینیمم نرخ 24 درصد مالیات بر درآمد را پرداخت کنند. تحت فشار حزب مردمی اتحادیه اروپا و اسپانیا، قانون تغییر کرد و برخی معافیت های خاص که فوتبالیست ها برخوردار بودند کاهش داده شد. در حال حاضر فوتبالیست ها همان نرخ مالیات 455 درصد که هر کارگر اسپانیایی با درامد بیشتر از 600 هزار دلار در سال می پردازد را پرداخت می کنند.

در پایان باشگاه ها می توانند از روابط خود با مقامات ملی و محلی به نفع باشگاه، هر زمان که مورد نیاز باشد استفاده کنند. هنوز تحقیقات درباره کمک های غیر قانونی دولتی توسط شورای شهر مادرید به باشگاه رئال مادرید در سال 19966 ادامه دارد. تصور اینکه باشگاه های دیگر  اینچنین کمک هایی را دریافت کنند سخت است.

 

این پول در نهایت از کجا آمده است؟

فعالیت های نقل و انتقالی رئال مادرید ، شایعات بی اساسی را برای طرفداران فوتبال ایجاد می کند. ما اغلب با امضای نهایی قراردادها شگفت زده می شویم. اما به ندرت توقف می کنیم و می اندیشیم که رئال مادرید این همه پول را برای انجام این نوع کارها از کجا آورده است؟ به نظر میرسد پاسخ این سوال مردم باشند. جهان توسط برند رئال مادرید خریداری شده است. این مسئله چیز خوبی است یا نه بستگی به نظر شما دارد. فقط به خاطر داشته باشید در کشوری که نرخ بیکاری جوانان 60 درصد است، رئال مادرید 900 میلیون دلار برای هر بازیکن هزینه می کند. در لیگی که باشگاه هایی مثل فالنسیا به ورشکستگی کشیده می شوند، رئال مادرید در حال رشد است. در حوزه فوتبال جایی که ثروتمندان  ثروتمند تر می شوند رئال مادرید در صدر است.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.


منبع : دلایل ثروتمندی رئال مادرید


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.