osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران
osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

نکاتی که هنگام خرید پوشاک ورزشی باید در نظر بگیرید

نکاتی که هنگام خرید پوشاک ورزشی باید در نظر بگیرید

پوشیدن لباس ورزشی مناسب، در حفظ سلامتی بسار مؤثر است.

 

زمانیکه ورزش کردن در خارج از منزل را شروع می کنید ممکن است تصور کنید بهترین انتخاب لباس تی شرت های قدیمی و شلوارهای ورزشیاست که برای سال ها دوام دارد و فرسوده نمی شود. احساس راحتی در زمان ورزش بسیار مهم است بلکه مهمتر از آن حفظ سلامتی است و پوشیدن لباس های مناسب در حفظ آن کمک کننده است.

ا-پارچه پوشاک ورزشی

درحالیکه بهترین مواد آن هایی هستند که مستقیم از طبیعت بدست می آیند، مانند، ابریشم، پشم، پنبه، کتان. اما هنگامیکه برای ورزش از خانه  خارج می شوید، عرق کردن و قراردادن بدن در محدودیت با انتخاب پارچه ای که با تکنولوژی بهبود یافته است به وجود نمی آید. پارچه نخی آب و عرق را جذب می کنند اما مدت زمان طولانی برای خشک شدن لازم دارد. پارچه های امروزی می توانند عرق را از بدن دور نگه دارند و دمای بدن را بگیرند و احساس راحتی به شما بدهند. از لباس های ورزشی با پارچه های طبیعی و مهندسی شده استفاده کنید که نه تنها ظاهر خوبی دارد  بلکه بیش از حد هم راحت است.

 

 

2- لباس های متراکم

هنگامیکه در حال ورزش هستید، سوخت و ساز در عضلات باعث تولید اسید لاکتیک می شود، اسید لاکتیک تولید شده نمی تواند دفع شود و باعث درد در عضلات می گردد. هنگامیکه لباس های چسبان را انتخاب می کنید، به رگ های خونی کمک می کنید و پوشاندن پوست با لباسهای تنگ به جریان خون کمک می کند. این بدین معنی نیست که شما باید لباس هایی که جریان خون را متوقف می کند و یا دامنه حرکات را  محدود می نماید استفاده کنید بلکه لباسی را انتخاب کنید که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

3- پارچه های متناسب با بدن برای لباس ورزشی

اجازه دهید تصور کنیم که شما شلوار ورزشی مورد علاقۀ خود را که کمی در آن راحت هستید را پوشیده اید و در حال انجام حرکت ایستادن روی سر در یوگا هستید و سعی دارید بر تنفس عمیق تمرکز کنید. که شلوار ورزشی شما از ساق پای شما جدا شده و احساس ناخوشایندی به شما می دهد. لباس های که از لای کرا و اسپندکس تولید شده است، در همان نقطه از بدن باقی می مانند. حتی بعد از شسته شدن های بسیار شکل اولیه خود را حفظ می کند. بر خلاف لباس های تولید شده از پنبه و کتان ( و شما قادر خواهید بود که این لباس ها را بیشتر از دیگر لباس ها  بشویید و استفاده کنید)

 

 

4- پوشیدن پوشاک ورزشی برای صرفه جویی

لباس های ورزشی با کیفیت بالا گران هستند. اما اگر شما هوشمندانه برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنید لازم نیست که برای هر فصل ست جدیدی خریداری نمایید. برای فعالیت ورزشی اصلی خود لباس تهیه کنید. شلوار و انتخاب بلندی آن به فعالیتی که بر آن تمرکز می کنید بستگی دارد (کوتاه، تمام قد یا تا نیمه ساق) بالا تنه چسبان، سینه بند ورزشی و کفش مناسب احتیاج دارید. بهترین کیفیت را خریداری کنید از اینرو، نه تنها قابلیت استفاده برای مدت زمان طولانی تری را دارند بلکه بهترین ساپورت را هم به شما می دهند. زمانیکه هوا سرد است به راحتی یک جلیقه و یا ژاکت گرم به پوشاک خود اضافه کنید.

 

5- لباس ورزشی راحتی را بخرید

به هرحال، لباس ورزشی باید راحت باشد. شما مدت زمان طولانی در حال عرق کردن در آن هستید. و باید بسیاری از حرکات تکراری را انجام  دهید. بنابراین آخرین چیزی که لازم دارید لباسی است که خیلی تنگ و یا خیلی گشاد باشد. نمی خواهید احساس ناخوشایندی زمان دویدن، پریدن، انجام شنا سوئدی یا یوگا داشته باشید. و بهترین کار به جای نگرانی در باره این موضوع که آیا به علت انتخاب لباس خیلی تنگ می  توانید تنفس کنید و یا نه، تمرکز بر حرکات است.

 

درحالیکه ممکن است خوب به نظر رسیدن در لباس ورزشی برای شما مهم نباشد، اما بسیار مهم است که لباس به خوبی شما را ساپورت کند و فعالیت ورزشی شما خواه یوگا، پیلاتس، تنیس یا MMA را تحمل کند. تمام این موارد را قبل از انتخاب لباس ورزشی در نظر بگیرید. و هنگامیکه احساس کردید لباس خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و در حال پاره شدن است در عوض کردن آن تردید نکنید.

 

برای خرید بهترین انواع لباس ورزشی به فروشگاه Osport  سر بزنید.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.3clickfitness.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.