osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران
osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

بهترین کفش ها برای التهاب غلاف کف پا

بهترین کفش ها برای التهاب غلاف کف پا

استفاده از کفشهایی که کفی آنها در ناحیه پاشنه نرم و راحت است و کل کفی آن قوسی دارد که زیر کف پا را حمایت می کند برای مبتلایان به التهاب غلاف کف پا مناسب است.

 

التهاب غلاف کف پا( التهاب پلانتار فاشیا) یک مصدومیت نسبتاً شایع در میان دوندگان است. اما چه چیزی درد ها را کاهش می دهد؟ با یک جفت کفش مناسب شروع کنید. اگرچه ممکن است استفاده از ارتوتیک در طول تمرین فوایدی داشته باشد، استفاده از کفش مناسب با  ساپورت قوی مچ و قوس کف پا بهترین انتخاب است.

مزایای انتخاب درست کفش

به طور کلی اشاره شده است که دویدن و دیگر فعالیت های ملایم می تواند شما را در معرض خطر جدی تر التهاب غلاف کف پا قرار دهد. و همانطور که می دانید، اگر دچار این درد شوید، بر ادامۀ فعالیت های ورزشی شما اثر خواهد گذاشت. پزشک احتمالاً به شما خواهد گفت که برای  محافظت از پا، فعالیت های خود را کاهش دهید. اما اگر تصمیم دارید که به فعالیت های روتین خود ادامه دهید بهتر است ساپورتی که پای شما لازم دارد را فراهم کنید. و این کار را با انتخاب درست کفش برای محافظت از قوس کف پا، پاشنه، مچ، آشیل و ... شروع کنید.

 

بهترین کفش ها برای التهاب غلاف کف پا کدام است؟ کفش چه فاکتورهایی باید داشته باشد؟ بیایید نگاهی کلی به برخی عناصر اساسی داشته  باشیم.

 

 

ممکن است این کفش ها مشابه به نظر برسند. اما تنها یک تغییر کوچک در حرکت همراه با کمی ساپورت بهتر به شما امکان می دهد تا به  فعالیت خود ادامه دهید، درد را تا جای ممکن کاهش می دهد و شرایط موجود را بدتر نمی کند.

 

بهترین کفش ها برای التهاب غلاف کف پا، ساپورت کف پا را افزایش داده تا از پا در فعالیت شدید محافظت کند و با جذب بیشتر نیروهای وارد  شده فشار بر روی پاشنۀ پا را کاهش می دهد.

 

بهترین کفش ها برای التهاب غلاف کف پا – مردان

 

1- کفش اسیکس مدل ژل نیمباس 15

اسیکس یکی از بهترین کفش های ورزشی است و ژل نیمباس 15 یکی از جدیدترین کفش های تولیدی است. نه تنها لایه گذاری و ثبات اینکفش نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته است بلکه در این کفش از تکنولوژی FluidRide برای افزایش خاصیت ارتجاعی کفش استفاده شده است. این نوع کفش یکی از نرم ترین کفش های موجود است.

 

مزایای کفش : مناسب برای قوس زیاد پا، لایه گذاری خوب، بسیار راحت، طول عمر بالا، موثر برای درد زانو و کمر درد

معایب: ممکن است برای پاهای پهن مشکل ساز شود

 

2- کفش نیوبالانس مدل 990v3

از فوم EVA در لایۀ میانی برای محافظت در برابر ضربه ها استفاده شده است و برای انواع پاها مناسب است. با وجود سادگی این کفش یکی از بهترین کفش ها برای التهاب غلاف کف پا است. این کفش در آمریکا تولید شده است.

 

مزایای کفش : تناسب درست با سایز، دارای چندین عرض برای انتخاب ساده، خیلی راحت

 

3- کفش ساکونی مدل Kinvara 4

مدل  Kinvara 4 شرکت ساکونی، با کمال تأسف دیگر تولید نمی شود و محصولات جدید تر جایگزین این محصول شده اند. این کفش ها سبک هستند و اختلاف ارتفاع پاشنه و پنجه زیاد نیست. مدل Progrid Kinvara 3 ساکونی جواهر واقعی در پای کاربر است. اما مدل Kinvara 4 یک جانشین شایسته برای آن است. این کفش بسیار شیک با دوام بالا است.

 

مزایای کفش : سبکی و سرعت، ساپورت مناسب، مناسب برای ماراتن و قابل استفاده به عنوان کفش کار، مناسب برای تصحیح قدم، دارای  کشش مناسب

معایب کفش : عدم لایه گذاری کافی، ممکن از سریع تر از مدت انتظار فرسوده شود

 

4- کفش بروکس مدل Adrenaline GTS14

مدل Adrenaline GTS پرطرفدارترین کفش های بروکس هستند و مدل GTS14 بهترین آن ها است. برای ایجاد گام های نرم تر این کفش شامل لایۀ میانی قطعه قطعه "Crash Pad" که حرکت بهتر پا را ممکن می سازد. توجه کنید که اگر چه تولید این مدل به علت وجود مدل های جدیدتر قطع شده است کفش دو Adrenaline GTS12 هنوز بهترین کفش برای مبتلایان به التهاب غلاف کف پا است. و هنوز هم برای خرید قابل  دسترس هست.

 

مزایای کفش : کفش مناسب برای افراد دارای پای صاف، دوام بیشتر در مقایسه با دیگر مدل ها، راحت برای دو، پیاده روی و یا کار

معایب کفش : لایه گذاری کمتر نسبت به مدل های قبلی، از حد معمول کمی تنگ تر است.

 

5- کفش اسیکس مدل GT2000 2

کفش اسیکس مدل GT-2170 یکی از پرطرفدارترین کفش های دو برای مدت زمانی طولانی به ویژه برای مبتلایان به التهاب غلاف کف پا بود. خوشبختانه مدل GT2000 2  با همان کیفیت است. این نسل از کفش ها خیلی سبک تر هستند و با استفاده از سیستم هدایت ضربه امکان راه رفتن طبیعی را فراهم کرده و ضربات به پاشنه را بهتر منتقل می کند. این مدل یکی از بهترین کفش های دو موجود است.

 

مزایای کفش : تناسب عالی، لایه میانی خوب و پشتیبانی پاشنه، ثبات کلی عالی

معایب کفش : مش به کار رفته ممکن است زود فرسوده شود، بند کوتاه دارد

 

کفش های بانوان

1-کفش ساکونی مدل Guide 7

کفش ساکونی مدل Guide 6 بالاترین امتیاز را در کفش دو زنان به ویژه برای التهاب غلاف کف پا آورده است. اگرچه این مدل دیگر تولید نمی شود. اما مدل Guide 7 همان کیفیت را دارد. مناطق ثبات استراتژیک به لایه گذاری مطلوب و انعطاف پذیری اضافه شده است. افراد با انحراف کم پا و کف پای صاف حداکثر حمایت را از این نوع کفش دریافت می کنند.

 

مزایای کفش : عالی برای دوندگان مسیرهای طولانی، کفش سبک با ثبات بالا، لایه گذاری خوب، مناسب برای افراد با انحراف پای کم

معایب کفش : انتخاب رنگ، ممکن است به خوبی مدل Guide 6 نباشد.

 

2- کفش نیوبالانس مدل W1540

کفش نیوبالانس مدل W1540 یکی از بهترین کفش ها برای کنترل حرکت است.

 

مزایای کفش : راحتی، با ساپورت بالای پاشنه و قوس پا، مناسب برای افراد مبتلا به التهاب غلاف کف پا، کفش مناسب برای افراد چاق

معایب کفش : یکی از گرانترین کفش های دو است، مناسب برای پیاده روی و دو در مسیرهای کوتاه می باشد.

 

3- کفش نیوبالانس مدل W1340

در حالیکه مدل W1540 بالاتر از مدل W1340 قرار دارد، تکنولوژی و ساپورت موجود در این مدل قابل قبول است. این مدل یکی از کفش هایورزشی برتر است و با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در آن انتقال راحت ضربه از پاشنه به پنجه را فراهم می کند. و TBeam ساق پا برای ثبات پیچشی پا طراحی شده است. این مدل کفش پرطرفدار برای دوندگان با درد پا و پاشنه است.

 

مزایای کفش : با عرض های متنوع در دسترس است، کفش مناسب برای پاهای صاف، لایه گذاری خوب، مناسب برای تصیح حرکت، مناسب برای  افراد مبتلا به التهاب غلاف کف پا

معایب کفش : بند کوتاه، ممکن است لازم به سفارش نیم سایز بیشتر باشید

 

4- کفش بروکس مدل  Addiction 11

درحالیکه مدل Addiction 10 امتیاز بالایی را به دست آورد، نسخۀ جدیدتر با کمی تغییرات تولید شد. در این مدل از همان سیستم لایه گذاریکفش های قبلی استفاده شده است. این مدل برای دویدن های کوتاه مناسب و در تمام سایزها موجود است. به هر قدم واکنش نشان داده و ضربات وارده را پخش می کند. و مهمتر از همه این کفش مناسب برای پاهای صاف و با انحراف کم است که پاها را به خوبی حمایت کرده و  حرکت را اصلاح می نماید.

 

مزایای کفش : ایجاد احساس عالی، مناسب برای افراد با انحراف پا

معایب کفش : انتخاب رنگ محدود، به خوبی مدل  Addiction 10 برای افراد مبتلا به التهاب غلاف کف پا عمل نمی کند.

 

5- کفش اسیکس مدل Gel Exalt

این مدل برای افراد دارای کف پای صاف و انحراف پا پیشنهاد می شود. این کفش سبک است و با استفاده از سیستم لایه گذاری مناسب ضربات را پخش کرده درنتیجه بسیاری از دوندگان این کفش را راه حل مناسبی برای حل مشکلات قوس پای خود یافته اند.

 

مزایای کفش : در مقایسه با بقیۀ کفش ها ارزان تر است، راحت، مناسب برای درد زانو، آشیل، التهاب غلاف کف پا است.

معایب کفش : سنگین تر از دیگر کفش های دو است، ساپورت بهتر از قوس پا را می توان با قراردادن کفی در کفش ایجاد کرد.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت    www.plantarfasciitisresource.com

 

منبع : بهترین کفش ها برای التهاب غلاف کف پا


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.