osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران
osport

osport

آنلاین اسپرت،سامانه آنلاین ورزش ایران

مزایای سلامتی هنرهای رزمی

مزایای سلامتی هنرهای رزمی

هماهنگی عضلات، انعطاف پذیری و تعادل از طریق ورزش های رزمی بهبود بخشیده می شود.

 

بسیاری از جوانان با هنرهای رزمی به عنوان یکی از اولین ورزش ها و فعالیت های رقابتی بزرگ شده اند. نه تنها هنرهای رزمی فعالیت فوق العاده ای برای فعال نگه داشتن فیزیکی بدن است، بلکه در مسیر بدست آوردن کمر بند سیاه حس موفقیت و اخلاق را به انسان القا می کند. اما اگر شما هیچ تجربۀ قبلی دربارۀ هنرهای رزمی ندارید، هنوز هنرهای رزمی یک فعالیت ایده ال است که می توانید به عنوان بزرگسال انتخاب نمایید. و در این مطلب 10 مزیت هنرهای رزمی را بیان می کنیم. 

 

تمرین کل بدن: هنرهای رزمی تمرین هوازی فوق العاده ای است که تمام گروه های عضلانی در بدن به کار می گیرد. استقامت، هماهنگیعضلات، انعطاف پذیری، تعادل و قدرت از طریق ورزش های رزمی بهبود بخشیده می شود.

شیوۀ زندگی سالم: با توجه به فعالیت کل بدن در تمرینات هنرهای رزمی، در هر جلسۀ تمرینی مقدار زیادی کالری سوزانده می شود. با این حال  همچنین درخواهید یافت که سیگنال های طبیعی برای غذا خوردن بهتر تنظیم می شوند، تمایل شدید به غذا ناپدید گشته و درنتیجه کمتر غذا خواهید خورد.

 

اعتماد به نفس: با توجه به اهداف تعیین شده، تشویق مثبت و احترام به ارزش ها بخشی از برنامه های هنرهای رزمی است. بزرگترین مزایایهنرهای رزمی که توسط هنرجویان این رشتۀ ورزشی بیان می شود اعتماد به نفس است. ورزشکار در تمام موقعیت ها راحت تر عمل خواهد کرد.  این امر مهم نیست که در معرض خطر هستید و یا وظیفه ای به شما داده شده است که فراتر از منطقۀ راحتی شما است. کشف خواهید کرد که هرچیزی که در ذهن دارید را می توانید انجام دهید.

 

بهبود سلامت سیستم قلبی و عروقی: تحقیقات نشان داده است که تنها راه واقعی برای بهبود سلامت سیستم قلبی و عروقی مشارکت بر فعالیت هایی است که فشار به قلب ایجاد کند. ورزش های رزمی اینگونه اند.

 

کاهش وزن: یک جلسۀ یک ساعته از ورزش های رزمی با شدت ملایم می تواند 500 کالری بسوزاند.

 

بهبود واکنش: تحقیقات نشان داده است که با شرکت در هنرهای رزمی، نه تنها واکنش خود در زمان انجام فعالیت را بهبود می بخشید، بلکه واکنش سریع تر را در تمام فعالیت های زندگی تجربه خواهید کرد. این امر در تعدادی از فعالیت های روزانه، مانند رانندگی بسیار مهم است.

 

تمرکز و سکوت: همانطور که بروس لی به آن اشاره کرده است، آنسوی مشت و لگدها، یک هنرمند رزمی واقعی می آموزد که با خود خلوت کند و نقاط ضعف خود را دریابد. به عنوان یک ورزشکار رزمی، خواهید آموخت که چه هستید و آن را به چالش کشیده و به آن متمرکز می شوید.

 

اموختن ارزش ها و اصول اخلاقی: حکمت هنرهای رزمی در این است که بعد از یک دوره تمرین ثابت پرخاشگری و تهاجم به سمت دیگران بسیار کاهش می یابد. برای مثال اصول اخلاقی شائولین شامل 12 اصول اخلاقی و 10 عمل ممنوع و 10 تعهد است. صبر، بینش و آرامش به عنوان پیش نیاز خوب کونگ فو در نظر گرفته شده است. این اصول، نگرش مثبت را در ذهن رزمی کاران حفظ می کند و برای حفظ این فضائل در  داخل و خارج باشگاه تلاش می کند.

 

افزایش حجم عضلانی: با مشارکت در ورزش های رزمی، می توانید حجم تودۀ عضلانی خود را افزایش دهید. حجم بیشتر تودۀ عضلانی میزانمتابولیسم بدن را افزایش می دهد. و به دنبال آن روزانه کالری بیشتری خواهید سوزاند. و به این وسیله مانع از چاقی شده و سرعت کاهش وزن را سرعت می بخشید. میزان بیشتری از حجم عضلانی به چابکی بیشتر منجر می شود و درنتیجه با افزایش سن از افتادن شما جلوگیری می کند.

 

خلق و خوی بهتر: تحقیقات نشان داده است که مشارکت منظم در ورزش یکی از بهترین را های بهبود خلق و خوی است. مشارکت در ورزش های رزمی نه تنها یک راه خوب برای کاهش استرس و نا امیدی است بلکه به شاد بودن بیشتر نیز کمک می کند. به نظر می رسد اندورفین منتشر شده توسط فعالیت بدنی در بدن به مدت چهار ساعت بعد از ورزش فعال باقی می ماند.

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.

منبع: سایت www.healthfitnessrevolution.com

 

منبع : مزایای سلامتی هنرهای رزمی


ورزش  ، فروشگاه ورزشی ، مربیان و باشگاه ها ، استعدادیابی ورزشی ، ویدئوهای ورزشی ، تورها و بلیط های ورزشی ، مسابقات و چالش های ورزشی ، علم ورزش ، محصولات رزمی ، محصولات فیتنس ، محصولات ورزش های آبی ، پیشنهاد شگفت انگیز ، محصولات پزشکی ورزشی ، آدیداس ، لینینگ ، چمپکس ، نایک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.